duminică, 12 februarie 2012

Vis fără politicieni

Anatol France descrie, în "Crima lui Sylvestre Bonnard", un vis al personajului principal despre o zână. La un moment dat, zâna spune: "Eu sunt ieşită din închipuire. Cineva mă visează şi eu mă arăt! Totul nu e decât un vis, şi fiindcă nimeni nu te visează pe dumneata, Sylvestre Bonnard, dumneata nu exişti!"
Mă întreb - oare pe "liderii noştri" chiar îi visează cineva? Există ei oare în realitate şi merită să-ţi cheltuieşti viaţa descifrându-le gângăveala? De multe ori am această îndoială...
Nu vreau să par înţelept ca un... chinez, că nu sunt. Indivizii ăştia există doar pentru că-i visăm noi! Dar dacă nu-i mai "visăm" (=votăm), este că toate jigodiile astea dispar?
Vă rog să continuaţi, eu cred că am un coşmar...

2 comentarii:

  1. Jigodiile astea ar merita sa dispară. Dar nu vor dispărea numai dacă nu-i votăm. Pentru că sistemul le permite să supravieţuiască şi dacă îi votează numai găştile lor. Altceva avem de făcut. Trebuie să găsim o alternativă la actualul sistem politic. Aşa ceva a existat în istoria României, în secolul trecut. Uneori e bine să ne uităm şi înapoi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu înapoi e soluţia, ci înainte... Tot înainte!

    RăspundețiȘtergere